کوش
کوش

کوش

سیستم خنک کاری موتورهای دیزل

سیستم خنک کاری موتورهای دیزل



آزمایش ترموستات

1) ترموستات را در ظرف حاوى مایع خنک کننده ( ضد یخ) آویزان کنید.

2) دماى آن را به 14 در جه سانتى گراد بالاتر از دماى حک شده روى ترموستات

برسانید. در این هنگام ترموستات کاملا باز مى شود.

3) آن را خنک کرده و دماى آن را به 5 درجه سانتى گراد کمتر از دماى حک شده

روى ترموستات رساند در این هنگام ترموستات باید کاملا بسته شود،اگر ترموستات در

موعد مقرر باز و بسته نشد آن را عوض کنید.



 
ادامه مطلب ...

ﮐﺎﻣﭙﻮزﯾﺖ ﻫـﺎی ﭘﻠﯿﻤـﺮی در ﺳﺎﺧﺖ ﮐﺸﺘﯽ ﻫﺎ و دﯾﮕـﺮ ﺗﺠﻬﯿـﺰات درﯾـﺎﯾﯽ

 ﮐﺎﻣﭙﻮزﯾﺖ ﻫـﺎی ﭘﻠﯿﻤـﺮی در ﺳﺎﺧﺖ ﮐﺸﺘﯽ ﻫﺎ و دﯾﮕـﺮ ﺗﺠﻬﯿـﺰات درﯾـﺎﯾﯽ


اﻣﺮوزه ﮐﺎﻣﭙﻮزﯾﺖ ﻫـﺎی ﭘﻠﯿﻤـﺮی ﮐﺎر ﺑﺮدﻫـﺎی ﺑـﺴﯿﺎر

وﺳﯿﻌﯽ در ﺳﺎﺧﺖ ﮐﺸﺘﯽ ﻫﺎ و دﯾﮕـﺮ ﺗﺠﻬﯿـﺰات درﯾـﺎﯾﯽ 

ﭘﯿﺪا ﮐﺮده اﻧﺪ، ﺑﻄﻮرﯾﮑﻪ ﺑﺮرﺳﯽ اﯾﻦ ﮐﺎﻣﭙﻮزﯾﺘﻬﺎ ﺗﺒﺪﯾﻞ ﺑـﻪ 

ﺟﺰﺋﯽ ﺟﺪا ﻧﺸﺪﻧﯽ از ﻋﻠﻮم ﻣﻬﻨﺪﺳﯽ درﯾﺎ ﺷﺪه و ﺗﺤﻠﯿـﻞ 

ﺳﺎزه ﻫﺎی درﯾﺎﯾﯽ ﺑﺪون ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﺑﺮ روی اﯾﻦ ﮐﺎﻣﭙﻮزﯾﺘﻬـﺎ 

ﻏﯿﺮﻣﻤﮑﻦ اﺳﺖ ... 

ادامه مطلب ...

اجزاى سیستم سوخت رسانى در تراکتور

اجزاى سیستم سوخت رسانى در تراکتور


هدف از به کارگیرى سیستم سوخت رسانى در موتور دیزل، انتقال سوخت از باک به موتور است. تا
آنجا به داخل محفظه احتراق پاشیده شود و بسوزد. سیستم سوخت رسانى درتراکتور ها شامل: باک،
لوله هاى گازوئیل، پمپ سوخت، فیلتر گازوئیل، پمپ انژکتور و انژکتور ها مى باشد.






باک:
باک یا مخزن گازوئیل در تراکتور ها معمولا در سطحى بالا تر از پمپ انژکتور و
انژکتور ها قرار مى گیرد لذا سوخت مى تواند در اثر نیروى ثقل خود جریان یابد به همین
مناسبت زیر باک شیرى تعبیه شده است که به هنگام لزوم با بستن آن از خارج شدن
سوخت جلوگیرى مى شو د.
پرسش:
قسمت حساس درجه گازوئیل در کجا قرار دارد؟
قسمت هاى اصلى باک شامل موارد زیر است:
-1 مخزن (بدنه)، 2- در باک، 3- صافى (تورى) 4- لوله هاى ورودى و خروجى
-5 شناور 6- شیر باز وبسته کردن باک و شیر تخلیه..... 
ادامه مطلب ...

موتور تراکتور






 قسمتهاى اصلى تراکتور

تراکتور هاى امروزى معمولاً چند قسمت اصلى دارند که عبارت اند از:

موتور( :(engin

توان لازم را براى انجام کار هاى مختلف تراکتور تامین مى کند. بیشتر تراکتور ها موتور احتراقى دارند.

دستگاه انتقال نیرو:

وظیفه این دستگاه، انتقال نیروى مکانیکى موتور به چرخ هاى محرّک براى به حرکت درآوردن تراکتور است.

در طى این انتقال، تغییرات لازم بر روى دور و گشتاور تولید شده موتور انجام مى شود. بخشى از نیروى موتور به

محور گردنده اى به نام محور نیروده که در عقب تراکتور نصب شده است، منتقل مى شود.

سیستم تعلیق، هدایت و کنترل:

امکان حرکت راحت و هدایت تراکتور را میسر مى سازد.

سیستم هیدرولیک:

سیستمى است که بخشى از توان موتور را به صورت هیدرولیکى براى به کار انداختن و کنترل جک ها و

قسم تهاى هیدرولیکى تراکتور و ماشین هاى کشاورزى در اختیار مى گذارد.


سیستم برق رسانى:

بخشى از این سیستم برق مورد نیاز مصرف کننده را تامین مى کند، این سیستم قطعاتى براى ذخیره برق

تولید شده دارد.

تجهیزات مختلف:

تراکتور هاى امروزى معمولاً مجهّز به اتاق، سیستم گرمایشى (براى ایجاد دماى مناسب)، شاسى، قلاب هاى

اتصال سریع و... براى آسایش راننده و آسان شدن کار هستند.

-1-3 اجزاى ظاهرى تراکتور

تعمیرات صحیح تراکتور نیاز به شناخت اجزاى تشکیل دهنده آن دارد و باید کاربرد هر یک را آموخت.

براى شناخت قطعات ظاهرى تراکتور به کنار تراکتور رفته و هر قطعه را از نزدیک مورد بررسى قرار دهید.

این قطعات در ادامه مطلب معرفى مى گردند. 

ادامه مطلب ...

تحقیق و آزمایش بر روی انواع سیستم های فلایویل



شرکت خودروسازی ولوو از دهه 80 میلادی تاکنون در حال انجام تحقیق و آزمایش بر روی انواع سیستم های فلایویل بوده است تا این که این اواخر، با دستیابی به یک تکنولوژی کاربردی در ساخت فلایویل های خاص با امکان 25% صرفه جویی در میزان مصرف سوخت، موفقیت های چشم گیری را بدست آورده است.

   ادامه مطلب ...

استفاده از پهپادها در نقشه برداری




پهپاد «فالکون ۸ فناوری صعودی» یا (AscTec Falcon 8) دارای هشت پروانه است و 


با هدف استفاده در صنعت نقشه برداری ساخته شده است.


این پهپاد یکی از چندین پهپاد ارائه شده در نمایشگاه اخیر «اسکای تک ۲۰۱۵» در لندن بود. 


پهپاد «فالکون ۸ فناوری صعودی» می تواند طیفی از فناوری تصویربرداری هوایی از جمله دوربین های 


دیجیتال، دوربین ویدئویی و حسگرها را با خود حمل کند..... 

ادامه مطلب ...